13. aprill 2024

"Olemise kergus"

"Olemise kergus".
Koostanud Raul Kilgas ja Heiki Raudla.
Keila: Sator, 2020
386, [12] lk.

Selle raamatu vihje sain ma Jaani koguduse õpetajalt Eve Kruusilt. 
Jaani koguduse kodulehel tsiteerib ta siit ühte lugu juunikuu mõtiskluses "Nädala mõte" (5.06.23)
See ongi lugude, mõistulugude, õpetlike lugude, elufilosoofiliste mõtete kogumik, mida on hea lugeda jupphaaval, justkui maitstes hõrku rooga.

Tänasesse aega väga sobiv lugu on "Poisi soov":
Üks algkooli õpetaja laskis lastel kirjutada kirjandi teemal, mida nad Jumalalt sooviksid. Õhtul kirjandeid parandades tabas õpetajat šokk. Samal hetkel astus tuppa õpetaja mees. "Mis juhtus?" küsis ta. Pisarais naine ulatas mehele ühe kirjandi.
"Täna palun ma sinult, Jumal, ainult üht: muuda mind televiisoriks!" seisis kirjandis. "Tahan asuda televiisori asemele. Tahan elada, nagu elab meie kodus tema - et kogu pere koguneks minu ümber, et kõik kuulaksid mind ega käsiks mul vait olla. Tahan olla tähelepanu keskpunktis. Soovin, et minuga tegeldakse nagu televiisoriga, kui ta rikki läheb. Tahan olla koos isaga, kui ta on kodus ja väsinud. Soovin, et mu vanemad jätaksid muud asjad kõrvale ja leiaksid aega minu jaoks. Ma ei palu sinult palju, Jumal. Tahan vaid seda, mida saab iga tavaline televiisor."
"Košmaar! Vaene poiss!" hüüdis õpetaja abikaasa. "Mis vanemad need küll sellised on!"
"See on meie poja kirjand," ütles naine vaikselt.

Teleka asemel võib vabalt olla midagi muud - nutitelefon, töö, hobi, mis iganes...

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar