24. aprill 2024

"Minu Malaisia"

TĂ€na on 24.04.24😍

Cristo Pajust. Minu Malaisia: kanavarbad ja kotijook. Petrone Print, 2023. 192 lk.

TĂ€itsa mĂ”nus ja lobe lugemine. Hea sĂ”na-, keelekasutus ja muhedalt kirjutatud. Kuigi tegemist on Aasiaga. (Nagu te teate, see on kant, kuhu ma ilmaski ei lĂ€heks 😉, aga lugeda vĂ”in kĂŒll, sest see on reisimine kodusest mugavustsoonist vĂ€ljumata🙃). 

Paar vÀljakirjutust siis ikka ka traditsiooniliselt:

Palju on riisi- ja nuudliroogasid ning muidugi ei puudu kusagilt ka vĂŒrtsid. Siin ei pöörata tĂ€helepanu toidu tervislikkusele ega vĂ€ljapanekule, vaid pĂ”hiline on maitsemeele kaudu saadud elamused.

Imetabane, kuidas vahel kellegagi kohtudes tekib kohe Ă€ratundmine, et temaga on mul midagi ĂŒhist, seda isegi ilma pikemalt juttu ajamata.

Aidan [agar Uberi juht] on oma autojuhi karjÀÀri vĂ€ltel vĂ€lja töötanud kavalad viisid, kuidas sĂ”idukaaslased rÀÀkima saada ja tihti pajatab lugusid, mida tal on Ă”nnestunud Ă”igete kĂŒsimustega vĂ€lja Ă”ngitseda. Ta siiralt huvitub inimestest ja eristub sellega 99% juhtidest, kes valdavalt omaette nohisedes sĂ”iduga vĂ”imalikult kiiresti ĂŒhele poole tahavad saada, et jĂ€rgmise piiksu peale reageerida.

Kuala Lumpurit kui metropoli teavad paljud, ent mÀrksa vÀhem teatakse, et see on ka Malaisia pealinn. /.../
ÜlejÀÀnud Malaisia jÀÀb pahatihti mĂ€rkamata, kuigi just pealinnast vĂ€ljas asuvad mitmed pĂ€rlid, mis tĂ€helepanu vÀÀrivad. NĂ€iteks maailma suuruselt kolmas saar Borneo, millest kĂŒll vaid veerandjagu jÀÀb Malaisiasse ja suurem osa Indoneesia piiridesse.

Vahel emaga Skype'is rÀÀkides ei suuda ta imestada, miks mul on vaja pidada sellist eri rasside, kultuuride ja usundite segasummasuvilat. Mu vastus on alati ĂŒks: see ongi Malaisia!

Malaisia on mu maailmavallutuse esimene peatĂŒkk, jÀÀdes seega alati mu sĂŒdames erilisele kohale.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar