21. veebruar 2022

"Kodus ja tööl"


Julie Andrews, Emma Walton Hamilton.
Kodus ja tööl: mälestusi Hollywoodi aastatest
Tõlkinud: Piret Orav
Tallinn: Hea Lugu, 2020
315 lk., 16 l. ill.

Hea lugu. Sobitub hästi kirjastuse nimega😏

Julie Andrews on minu jaoks alati "Heliseva muusika" Maria, noor noviits, guvernant, hiljem Maria von Trapp. Malbe ja helge ja rõõmus ja särtsakas. Seda kõike on ka näitleja, vaatamata sellele, et tema elu on kulgenud kui ameerika mägedel. Palju tööd, palju eraelulist draamat ja segadust (pärit vaestest oludest; lahutatud vanemad; perekonnaliikmete alkoholi ja narkoprobleemid; enda abielu ja lahutus, teine abielu; perekonnaliikmete terviseprobleemid; lapsed (minu, sinu, meie - adopteeritud).

"Heliseva muusikale" eelnenud muusikafilm "Mary Poppins" tõi aga Andrews'ile Oscari parima naisnäitleja kategoorias.

Väga palju filmispetsiifilist informatsiooni, isikuid ja nimesid...

"Amatöör töötab seni, kui õigesti välja tuleb. Professionaal töötab seni, kuni eksimine enam ei õnnestu"

"Kujutle, mida ja keda selle rahaga aidata saaks," tähendasin.
"Ja  me aitamegi ja teeme seda jälle, kallis," vastas tema. "Aga see ei tohiks takistada meil elust rõõmu tundmast."

"Kas sa õnnelik olla ei taha?"
"See tundub kuidagi isekas," vastasin. "Ma tahan, ma tahan. Nii palju on inimesi, kellel on palju vähem kui minul."
Ta üllatas mind, laksates käega vastu reit ja pahvatades; "Taevas halasta, naine! Kas sa arvad, et sind saadeti siia maailma õnnetu olema?"

P.S. Kuna oma lugemiste kajastuste (või pigem kajastamatuste) kohta puudub mul juba absoluutselt igasugune kontroll, siis lasen lihtsalt tuimalt kõik "trükki", mis vähegi postituse mõõdu välja annavad.

P.P.S. See raamat ka ikka juba sel aastal, jaanuarikuus, loetud! Siis vähemalt on uuemad võlad kaelast ära. Möödunud aastasse peab veel kriitilise pilguga tagasi vaatama. Ja mis eriti hull - mulle on meenunud mitu raamatut, mida OLEN lugenud ja millest pole maha jäänud mingitki kriipsu. Õudne lugu!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar