3. juuni 2018

Aus vastus

Brigitta Davidjants. Minu Armeenia: aus vastus.

Jälle üks "Minu"-sarja raamat loetud. Küll juba eelmisel aastal ilmunud. Aga nüüd siis järjekorraga jõudis minuni.
Mis ma oskan öelda. Ei oskagi nagu midagi erilist.
Sain teada, et armeenlaste suuremad vaenlased on türklased ja aserbaidžaanlased. Palju oli juttu armeenlaste genotsiidist (vahemikus 1915-1917 hukkus kuni 1,5 miljonit inimest).

Milline on õige armeenlane?

...Ma tõesti tahtsin olla armeenlane, aga see oli raske. Mulle tundus, et armeenlaseks olemisega seostus liiga palju jama. Ja reegleid.
Õige armeenia naine abiellub armeenlasega. Õige armeenlane vihkab homosid. Õige armeenlane käib kirikus. Õige armeenlane vihkab türklasi ja aserbaidžaanlasi. Õige armeenlane on oma kodumaa patrioot. Õige armeenlanearmastab liha. Ja nii edasi.
Umbes nii stereotüüpselt ma seda õigeks armeenlaseks olemist ette kujutasingi. Ja nende reeglite järgi ei kattunud ma mitte üheski punktis õige armeenlase kuvandiga. 

Palju vabameelsust, palju LGBT juttu. No ei ole minu teema.
Lugeda ju aitas, aga ei miskit erilist elamust.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar