23. märts 2022

Kevad. Kevad! Kevad!!!

Ometi midagi helget ja ilusat! Ilmad on ka olnud kõrge sinise taeva ja särava, soojendava päikesega. Meid on õnnistatud ja meie eest on ülekülluslikult hoolitsetud. Patt oleks nuriseda, vinguda ja viriseda...
Ja seda ma ei teegi... Ainult tänu, tohutu tänu tõuseb südamest, et oleme olnud hoitud... veel...

Meenub üks kevade algus kooliajast. Toonane klassijuhataja (saksa keele õpetaja) tuli tundi, tõmbas kardinad ette ja pani grammofoni/maki mängima: Vivaldi - Aastaajad - Kevad.
Minu, kui õrnahingelise noore jaoks oli see liigutavalt ilus tegu ja vaimustav muusika.

Mainitud õpetaja oli siis mulle ka väga suureks iidoliks. Kuigi meie vanusevahe oli vaevu 10 aastat, oli ta siiski eeskuju, suur ja tark, ilus ja intelligentne, klass omaette, justkui klass kõrgemal. Kuna ma ise tundsin ennast halli, äärmiselt tagasihoidliku hiirekesena, siis oli, mille poole püüelda.
Koos meiega või veidi peale meie lõpetamist lahkus ka õpetaja koolist. Aeg-ajalt ikka suhtlesime. Veel mu ülikooli diplomitöö retsensiooni aitas ta saksa keelde tõlkida, aitäh'i eest. Nüüdseks on ajad ja asjaolud muutunud. Väike napsitamine on muutnud kauni naise alkohoolikuks, kelle peale vaatan nüüd kahjutunde, nukra ja isegi haletseva pilguga. On tunne, nagu osad on vahetunud... Et see, kuhu mina püüdlesin, on mul omamoodi saavutatud, et ma olen teadlik sellest, kes ma olen ja mida ma tahan (jalad kindlalt vastu maad ja oma põhimõtted-väärtused, mis mulle on olulised). Aga see, kelle moodi soovisin olla, on minetanud oma väärikuse..., kas ta seda ise adub, ma ei tea... Kurb on, aga teha pole midagi...

Ikka kiskus jälle nukraks ära...

Aga sõbrad - kevad on! Ja valge on! Valget aega on ööpäevas rohkem kui pimedat ja see juba on midagi! Lumi sulab küll visalt ja kohati on hanged veel aiani, aga päike näitab siiski oma võimu ja on lillekesed õitsema pannud.
Ehk leian selles helgemas meeleolus ka jõudu ja ettevõtlikkust vanad (lugemis)võlad likvideerida...

Visalt, nii visalt sulab see lumi...

Ronisin üle hange, et lillekesi pildistada

Lumi ja lilled ja päikese võim

Valguses ja varjus

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar