12. detsember 2018

Minu Madeira

Marita Tambelt. Minu Madeira: Atlandi pärl

Vahepeal sai loetud. Õnneks kirjutasin juba lugemise ajal midagi üles. Ega tänaseks suurt enam ei mäletagi midagi. Vast seda, et eestlane on hull "tööloom", kes ei märka ka paradiisisaarel, mida suisa pärliks nimetatakse, suve ja vabadust nautida, sõnaga puhata ja mängida. (See viimane on minu unistus lähemas ja kaugemas perspektiivis!:))


Madeira - tahumatu ja lopergune Atlandi pärl, mille leidmiseks tuleb võtta suund ookeani keskele.

Olen rööprähkleja tähtkuju all sündinud rahutu hing, kelle suurim unistus on näha ja kogeda kogu maailma ilu ning suurim hirm magada maha midagi põnevat, sest elu segab pidevalt vahele. Teate küll: kool, ülikool, veel kord ülikool, töö, kodu, pere - elu. Nagu kauamängiv plaat, aina enda ümber tiireldes. Kuidas sinna vahele saakski midagi juurde mahtuda, kui ühiskonna normide järgi peab üks tingimata järgnema teisele, vahel järgmisele lausa kandadele astudes, sest kogu aeg on paganama kiire?

Niisiis on mul plaanis töötada kahes kohas korraga: nädala sees ja päeva esimeses pooles tõlkebüroos, õhtuti ja nädalavahetusel reisibüroos. Sellise koormusega võib küll juhtuda, et merekohina ja paradiisihõnguliste lugudega kauamängiv plaat, mille poole ma nii väga põgeneda ihkasin, võib märkamatult asenduda taas selle eluplaadiga, mille eest ma ära jooksin, kuid mis nüüd enam nii halb ei tundugi. Nii olengi ma mitmel korral tõstatanud valuliku teema "millal me Eestisse tagasi kolime", mille peale Rui lihtsalt käsi laiutab. Mulle hakkab tunduma, et tal ei olegi plaanis oma tööasju nii sättida, et seda eluplaati koos Eestis mängima saaks hakata.
 /.../ Kui nii edasi läheb, ootab mind varsti ees raske otsus. Kas jääda veel pikemaks ajaks siia või sõita plaanipäraselt Eestisse - üksinda.

"Marita, kas Eestis on elu rahulikum kui Madeiral?" küsib Amaro.
"Sa mõtled igapäevaelu? Kindlasti on siin rahulikum, kellelgi pole kuhugi kiire." Ma imestan ja imetlen pidevalt kohalike inimeste oskust oma aega nautida. Olgu selleks lehelugemine enne tööle asumist, väikese lõunauinaku tegemine lõunapausi ajal või hoopis logelemine nädalavahetusel. Nagu paljudel teistel soojade riikide elanikel, on ka Madeira elanikel sisse kodeeritud mittemidagitegemise rõõmu geen.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar