17. juuli 2015

Suvi. Puhkus. Maasikad!


Käes on maasikaaeg! Puhkuseaeg! Suveaeg!
Ometi pean kurvastusega tõdema, et pool puhkust on läbi. Tabasin juba teise puhkusenädala alguses eneses nukrusenooti hääbuvast suvest ja puhkusest... Olen kord juba selline imelik, et mulle ei saa kunagi puhkusest küllalt. Ikka oleks midagi nokitsemist ja tegemist... Aga aeg lihtsalt kaob... Ei saa öelda, et oleksin lihtsalt passinud, vastupidi, pidevalt on olnud miskit toimetamist. Tegelikult tahakski veidi ka "puhata ja mängida", kui tsiteerida klassikat:)
Erilist suvesooja ja -ilma pole meile küll antud, millest on veidi kahju muidugi, aga ega ma polegi mingi peesitaja ja rannas käija, nii et see ei ole näitaja number üks. Ja siiski, hoovihmade ennustuste valguses, on meie kandis olnud täiesti ilusaid, mõnusalt sooje, kuivi ja päikselisi päevi. Nagu eilegi - aias mütata oli täiesti palav:)
Väike näide minu puhkusest, no see ikka rohkem mu enda jaoks, et pärast hea meenutada:
6. juuli hommikupoolikul murutasin ehk siis niitsin muruniidukiga muru. Lõunast hakkas sadama ja õhtupoolikul hakkasime vennapoja sünnipäeva tähistama.
7. juuli hall ilm, läksin maasikametsa, vihma hakkas tibutama ja nahavahe sai niiskeks, tagatipuks sain mesilase käest nõelata ja tulin "tönnides" koju. Õige pisut metsmaasikaid siiski sain. Edasi tundus päev kuidagi nukker, sisutu ja tühi. Millekski ei olnud nagu huvi. Õhtupoolikul avastasin, et mul on ju mitu suvelugemise raamatut! Ja nii asusin raamatut "neelama":) Oh, kui tore see tegevus oli!:)
Lisaks on ju meil toredad saated ETV-st. Nagu näiteks "Eesti mäng" ja reisisaade "4x4", mida vaatan suure naudinguga.
8. juuli alustasin päeva metsmaasikal käies. Sain oma 700 ml topsiku (ämbrikese) ilusaid marjakesi täis ja tulin rõõmsalt tagasi lootuses pärastlõunal uuele saagile minna. Vahepeale tuli aedmaasikate puhastamine, nende purustamine ja suhkruga segamine ning sügavkülmiku täitmine. Nii tore, et varud juba kogunevad! Samal ajal hakkas sadama. Kurvastasin, et metsaminek on selleks päevaks mindud. Ent õhtupoolikul tuli päike välja ja, olgugi, et rohi oli märg, läksin ikkagi marjule ja sain oma totsiku taas täis! Päeval tegin mõned telefonikõned - õnnitlesin sünnipäevalapsi ja kutsusin sõbranna metsmaasikale.
9. juuli Külla tuli sõbranna, kellega maasikametsa "vallutasime". Seekordne saak oli uhke! (kokku mul vist 4x700ml võib-olla rohkemgi, ei mäleta enam, mis nõudega ma käisin; sõbrannal ka umbes 3 liitrit). (Vaatamata sellele, et pidime vihmaga võitlema. Padukas vaheldus päikesepaistega ja nii paar korda.) Kahjuks ei ole mul nutitelefoni ja ei saanud pilti teha. Facebookis ma ka pole, et sealt sõbranna tehtud ilusat pilti siia kopeerida. Ent õnneks on internetis imelisi pilte, mis just täpselt illustreerivad minu/meie metsaskäike ja maasikasaaki:








Ohh, kui imeline! Nii ma siis tegelen siin ühe oma meelistegevuse - korilusega!:)
Sügavkülma on läinud nii terveid mamme, kui ka suhkruga hõõrutud maasikaid. Mina suvemarjadest (maasikad, vaarikad, mustsõstrad, mustikad) moose ei keeda. Milleks kõik parim ära keeta? Õunu ja arooniaid ja muud sügisesemat kraami saab ikka keeta. (Kuigi ka pohlad ja jõhvikad lähevad tervelt karpi ja sügavkülma!) Las need imelised marjad olla võimalikult naturaalsed!
Õhtupoolikul viis sõbranna autoga linna. Nii et poolteist päeva veetsin linnakodus asjatades.
Sai mitu masinatäit pesu pestud. Maasikad sügavkülma pistetud, naabrinaiselegi üks karbike rõõmustuseks viidud. Veidi shoppamas ja mehega väljas söömaski käidud.
Laupäeval tagasi maale, siis oli teise vennapoja sünnipäev, ikka tähistasime ka! Pühapäeval laulsime kooriga leeripäeva jumalateenistusel. Kodus aga oli poiste sünnipäevapidu.
Esmaspäev, 13. juuli, möödus taas märksõna "metsmaasikas" tähe all:) Hommikul poistega koos ja pärastlõunal tuli taas sõbranna külla. Ilm oli soe, päikseline, kuiv. Saak jäi seekord pisut väiksemaks, aga päike paistis ja tegi olemise palavaks ning suugi tundus ämbrist lähemal olevat:) Lisaks veel jututasime sinna juurde, kuna polnud ju nii kaua näinud:) Veidi murutasin ka päeval
14. juuli olid kõik kodakondsed laiali mööda ilma ja mees sõitis mulle linnast seltsiks, et ma ei peaks päris üksi olema. Murutasin ja tegin muid igapäevatoimetusi.
15. juuli võtsin ette vana lauda taguse, mis oli ülepea naati täis kasvanud. Niitsin ja rookisin selle üsna lagedaks, isegi mõned vaarikad tulid veel sealt rohu seest välja. Peagi saab ehk saakigi!
16. juuli lõpetasin põõsaste-aluse korrastamise, rohisin. Käisime surnuaial, isa haual küünalt süütamas ja lilli viimas, ta saanuks 75... Käisime terve vahmiiliga meie kandi uues söögikohas Harakapesa söömas, suurepärased toidud, muide! Õhtul istusime veel koos ja sõime ema tehtud kringlit ja vennanaise tehtud maasikatorti (pavlovat). Nämma!

Ja täna on vihmapüha. Panin eile õhtul paberile paar õuetöö plaani kirja, aga ilmselt jääb tegemata. Nii ma siin siis seda "puhkusearuannet" kirjutangi:)


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar