27. jaanuar 2015

Kulinaarsed vested

Carl Mothander. Kulinaarsed vested

Loomingu Raamatukogu sarjas ilmunud tõeline pärl "Kulinaarsed vested" võlub võrratu keelekasutusega! Milline stiil! Milline maa(mõisa)idüll! Millised toitude (valmistamise) kirjeldused! Ja serveerimine! Tõeline nauding!

Raamatu tutvustusest saame teada järgmist:
"„Parunite, eestlaste ja enamlaste“ ning „Rootsi kuninga valge laeva“ autor, Eesti Vabadussõjast osa võtnud seikleja, kes abiellus 1928. aastal paruness Benita Wrangeliga ja asus elama Kohilasse Tohisoo mõisa, avaldas 1931. aastal Rootsis oma „toidublogid“. Humoristlik pilguheit mõisakööki ning balti aadelkonna pisut karikatuursele hääbumisele."

Veidi lugemisele ärgitavat hõrgutist ka:) :
"Hommikune kohvijoomine on mu lemmiksöömaaeg, seejuures on mul täiesti oma maitse ja ma muutun pehmeks nagu vaha, kui see soodsalt välja kukub. See, kes oskab mulle õiget pruukosti pakkuda, võib mind oma väikese sõrme ümber mässida.
/.../ Päikesekiir langes sellele jumalikule maiuspalale, mis oli kunstipäraselt välja kasvanud Kalli Kaasa loomingulise käe alt. Ah, missugune hommikuhõrgutis. Kohv valati välja. [Järgneb õige kohvi valmistamise kirjeldus]. Koor nii paks kui võimalik.
Abikaasa asus valmistama hõrgutist number kaks. Saiakäärule määriti külma searasva, mis puistati üle peeneks hakitud toore selleriga. Selle peale külmad munalõigud, õhuke kord tilli, vasikpraekastet ja kerge sabin riivitud mädarõigast. Pisut soola. Kõhklevat lugejat karistatakse sellega, et ta seda kunagi maitsta ei saa.
Samal ajal kui ma pimeda ja kurdina kõige muu vastu maailmas seda poeemi nautisin, valmistas Kallis Kaasa kolmanda hõrgutise. /.../
Valati teine tassitäis kohvi. Kaks tükki värsket keeksi. Ja viimase kohvilonksu kõrvale sigaret.
Sellega olin ma küps ja valmis nõustuma kõigega, mida abikaasal iganes ei oleks kavas olnud mulle ette panna."

Ja nii samas vaimus edasi! Tervelt 80 lehekülge. Nagu ärgas lugeja juba märkas - eriti head kohad maalisin lausa teise värviga!:) Kas panite tähele, millise armastusväärsusega mees oma naisest räägib?! Kadedaks teeb kohe!:) Kes peab lugu heast huumorist ja stiilist, see lugegu kindlasti!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar