21. september 2022

"Minu Kalamaja"

Piret Tali. Minu Kalamaja: hipsteriks saamatu
Petrone Print, 2022
288 lk., 8 l. ill.

Minu viimane loetud raamat Minu-sarjast ja üldse.
Kajastan selle siin kohe ära, muidu tuleb uus kultuurikiht peale.

Mõnus lugemine. 
Salapärane Kalamaja. Pisut müstiline, ajaloohõnguline, mingil hetkel suisa kriminogeenne, boheemlaslik, hipsterlik, arenev... Seda loetelu võiks jätkata...

Mul ei ole Kalamajaga mingit otsest ja isiklikku seost. Nii ma vähemalt arvasin esimese hooga. Aga! Tuleb välja, et mu juuksur paikneb Kalamajas (Kotzebue tänaval), mu sugulased elavad Kalamajas (Niine tänaval). Ja sõbranna elas kunagi Köie tänaval. Seal on Salme kultuurikeskus, kus olen korduvalt käinud (peamiselt teatrietendusi vaatamas). Lennusadamast rääkimata. Ja muidugi Balti jaam koos Balti jaama turuga! Nii et seoseid kui palju!

Kalamaja selts. Kalma saun. Kalju kirik. Need kolm sõnaühendit jäid meelde kui Kalamaja maamärgid.

Mitte ridagi ei kirjutanud ma seekord raamatust välja. Kuidagi kiiresti läks see lugemine ja juba oli ka raamatukokku tagastamise aeg käes, nii et illustreerivaid näiteid ei tule. Aga loetagu! Julgen soovitada küll! Siin on nii Kalamaja kui ka autorit.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar