3. oktoober 2019

Korilase rõõmud

Mis on korilase jaoks suurim rõõm - ikka valminud sügisannid, millest saab kõikvõimalikke hoidiseid vaaritada!



See on mu eelmise aasta suvikõrvitsa-sidrunimoositegu:) Retsept pärit Mari-Liisilt. Tänavu jäin ilma nii suvikõrvitsast kui ka moosist, kuna õigel ajal jäid seemned külvamata ja siis ei saanud ka enam kuskilt taimi. Paar korda olen suvikõrvitsast ikka süüa ka teinud, ostsin neid siis poest või turult, aga see pole päris õige asi... Ikka oma peenralt tulnu mekib paremini ja jätab parema tunde. Eriti kui moosi teha. Pajaroa sisse kõlbab nii üks kui teine.

Küll aga olen sel aastal mõnuga vaaritanud pihlaka-õunamoosi/püreed. Kui sinna lisada veel vanillsuhkrut ja kaneeli, siis saab väga hõrgu tulemuse.
Selle vahva soovituse sain Aive Luigela raamatust "Hoidised".

Aive Luigela. Hoidised
Vanillsuhkruga varianti olen varemgi teinud ja enamasti ära kinkinud/andnud. Nimelt mu sõbranna ja üks ta poegadest fännavad seda ja lausa nii hullult, et peidavad moosipurke üksteise eest ära:) Sel aastal proovisin siis ära ka kaneeliga variandi. Lihtsalt enne lisasin vanillsuhkru ja panin poole moosist purkidesse, teisele poolele lisasin siis veel kaneeli ka juurde. Ja see tahtis tõepoolest keele alla viia! Nädalavahetusel käisin veel pihlakaid korjamas, et uus laar tulele panna. Õnneks ei ole linnud sel aastal eriliselt aplad olnud ja marju jätkub veelgi.
Kui originaalretseptis on võetud võrdselt 500 g pihlakaid ja 500 g puhastatud õunatükke, 2 klaasi vett ja 500 g suhkrut 1 liitri püree kohta, siis mina olen üsna vabalt ja suvaliselt kogustega ümber käinud. Huvi pärast olen küll üle kaalunud. Nii sai konkreetselt tänase teo jaoks 586 g õunu ja 390 g pihlakaid. Vett ehk ühe klaasi jagu ja suhkrut ka maitse ja tunde järgi, aga kindlasti mitte 500 g.

Kui suvikõrvitsa moos tuleb suviselt päikesekollane, siis pihlakamoos on mõnusalt oranž.



Tänase vaaritamise tulemus


Ilus oranž pihlaka-õunapüree (taustal kurgid oma etteastet ootamas)

Enne potti minekut:) Neil õuntel on vaid illustreeriv funktsioon

Ja kuna siin juba jutt hoidistamise ja soovituste peale läks, siis tahan teiega jagada veel kahte toredat raamatut, mis sisaldavad äärmiselt põnevaid retsepte ja muudki huvitavat.

 Andra Kalda ja Ragne Värk. Hoidistaja salaraamat

Ragne Värk ja Andra Kalda. Retseptisahtel käsitöökapis
Ja lõpetuseks - Kurgid külmas vees oma aega ootamas



















Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar