26. mai 2015

Minu Tenerife

Mart Normet "Minu Tenerife: noor pensionär"

Rahva Raamatu kodulehel tutvustatakse raamatut järgnevalt:
"Minu Tenerife" on Mart Normeti kaasahaarav jutustus sellest, kuidas üks töönarkomaan otsustab koti kokku pakkida ja pooleks aastaks koos perega paradiisisaarele kolida.
Raamat sobib käsiraamatuks ületöötavatele eestlastele ning õpetab samm-sammu haaval rahulikumalt hingama ja elu nautima.
Raamatu autor Mart Normet on "tööhull", kes veedab pahatihti tööl ka oma hilisõhtud ja nädalavahetused. Pärast seda, kui füüsiline tervis hakkab aga alt vedama, otsustab ta võtta aja maha ja hakata nooreks pensionäriks paradiisisaarel Tenerifel.
Tenerifel õpib Normet, kuidas mitte surra igavusse, kuidas õppida "mañana"-suhtumist ning kuidas võtta aega, et nautida päikeseloojanguid ja kuulata palmilehtede sahinat."

Raamatu tagakaanel kirjutab Mart Normet:
"Sa hoiad käes narkomaani ja prostituudi armastuslugu.
Narkomaan – see olen mina. Töönarkomaan, kes jõuab koju siis, kui pere magab.
Prostituut – see on Tenerife. Turistid käivad temast kiirelt üle, maksavad mõnu kinni ja lahkuvad.
Armastuslugu räägib sellest, kuidas otsustan pere kaasa võtta ja lennata pooleks aastaks enda ületöötanud keha ja vaimu palmi alla laadima.
Ees ootab saar, kus saab aasta ringi ookeanis ujuda, süüa värskeid apelsine, matkata ning päevad läbi mitte midagi teha. Kõlab nagu ideaalne puhkus? Kõlab, nagu sureksin seal igavusse!
Algab inimkatse: noor pensionär paradiisisaarel."

Täitsa hea lugemine, ladus, lõbus, lõõgastav. Hästi kirjutatud. Hea õppetükk aja maha võtmisest ja aja maha võtmiseks.
Natuke koormas selline "kohustuslik reisijuhi" osa, kus kirjeldati üksikasjalikult vaatamisväärsusi ja marsruuti ning seda, mis tee äärde jäi. Kui see on pikitud reisikirjeldusse ja -tegemistesse, siis on OK, aga kui ekstra võetakse ette - nüüd ma kirjutan (justkui kohustuslikus korras) kohtadest, mis ette jäid, siis muutub tüütavaks. Aga see on minu, kui lugeja probleem, ilmselt...
Nagu enamasti ikka ei pea "Minu"-sarja raamatutes pettuma. Nii ka seekord. Aga ikka tuli raamatu tagastusaeg liiga kiirelt kätte ning ma ei jõudnud "lemmikkohti" välja kirjutada:) Oli päris palju kilde, mille peale ma mõnuga naeru pugistasin:)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar