15. oktoober 2014

Minu California


Ede Schank Tamkivi "Minu California: mull mullis"

 Viimane minu "suvelugemiste sarja" raamat:) Õigupoolest kuulub see juba "sügislugemiste sarja". Laenasin raamatukogust selle veel kalendrisuvel. Lugemiseni jõudsin aga alles sügisel. Edenes kuidagi aeglaselt, kuna oli muid tegemisi, nagu ikka.
Vabakutselise ajakirjaniku ja tema pere elust Californias. Võib lugeda küll, kuna on hästi kirjutatud, keeleliselt ja stiililt hea; kohati igavavõitu, kui midagi, mis mind ei köitnud, oli väga pikk ja põhjalik.

Mõned valitud mõtteterad:

"Mina ikkagi usun sellesse, et alati on ja jääb seltskond inimesi, kellele ei piisa 140 tähemärgist või kaheminutilisest videost, et oma infonälga rahuldada. On neid, kes tahavad lugeda tabavaid kujundiküllaseid kirjeldusi või sügavamaid analüüse mõne nähtuse või sündmuse kohta, soovimata seejuures lugeda teadusajakirju."

"Olles paar korda üritanud lugeda e-raamatuid, /.../ olin veelgi veendunum paberraamatute lugeja, kuigi eks suuri teoseid kaasas tassida ole paras piin. Ja olen isegi märganud, et minu abikaasa, kes muidu on igasuguse uue tehnoloogia puhul minust kordades adaptiivsem, loeb samuti oma raamatuid paberil. Me mõlemad oleme omal moel ning omas tempos mõistnud, et kui suuremat süvenemist nõudvaid akadeemilisi tekste või teistpidi hoopis kerget lugemist pakkuvaid ajalehti saab lugeda ka helendavalt ekraanilt, siis õhtul enne magamajäämist on hea ette võtta just paberil olev raamat.
Ja lapsed ilmselt matkivad meid: kuigi Gustav loeb aeg-ajalt koolitööks vajalikke raamatuid oma iPadi ekraanilt, on tal alati kott raske kõikjale kaasatassitavatest raamatutest ning Ettagi võtab ikka ja jälle mõne paberteose ette, et seda vaikselt veerida.

Ilmselt on meie pere selle paberil lugemise kombega siiski "ohustatud liik"..."

"Kui kudumist-heegeldamist võib pidada siiski üsna eksklusiivseks hobiks, siis täiesti omaette teema on igasuguste elementaarsete hakkamasaamisoskuste kadumine. Mida teha näiteks siis, kui elekter ära läheb?! Siis ei saa ju isegi Youtube'ist vaadata õppevideot, kuidas lambipirni vahetada või korke sisse panna!..."

"Kuigi inimesed kipuvad alati kiruma Eesti liikluskultuuri, tundub California liiklus mulle kohati märksa hullumeelsem ja nahaalsem. Ilmselt on põhjus siin jällegi selles, et inimesi on kokku tulnud üle maailma ning igaüks toob kaasa oma koduse kultuuri(tuse)."

"Ilmselt tasub kus tahes maailmas ringi rännates meeles pidada lihtsat põhimõtet "Maja teeb reeglid". Kui oled külas, siis käitu nii, nagu seal on kombeks, kuigi omas kodus võivad olla hoopis teised reeglid."

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar