Mõned mõtted ma siiski üles kribasin ja nüüd ka siia kopeerin:
„Ärge hakake liiga vara täiskasvanuelu elama, olge
võimalikult kaua lapsed, sest lapsepõlve ei saa te iial tagasi, täiskasvanuelu
jõuate pärast kooli elada tüdimuseni.“
See on nii hea soov, et tahaks kahe käega alla kirjutada! Nagu ka järgnev mõte.
"Mehed ja naised peaksid minu meelest kuidagi harmooniliselt
koos eksisteerima, sest inimene kui mõiste koosneb mehest ja naisest. „Meheks
ja naiseks lõi ta tema,“ütleb Piibli loomislugu, mis on nagu sissejuhatus
inimese elufilosoofiasse.
See, et meie maailm soorollides ja vahekordades kuidagi sassi on läinud, näitab inimese mandumist või mingi inimeksistentsi vormi pankrotti."
See, et meie maailm soorollides ja vahekordades kuidagi sassi on läinud, näitab inimese mandumist või mingi inimeksistentsi vormi pankrotti."
Ja veel kooli ja tänapäeva noorte teemal. Lugesin seda just vahetult enne emakeelepäeva, seega väga puudutas mind:
"...Oli õpilasi, kellele ma väga meeldisin, ja oli ka neid,
kellele ma ei meeldinud. Püüdsin inglise keele kõrval juhtida nende tähelepanu
ka eetikale, emakeele ilule ja kõne selgusele. See viimane on meie praeguse
noore põlvkonna kõige nõrgem koht. Nad räägivad mingit oma keelt, millest pole
enamasti üldse võimalik aru saada. Kõne tempo on ülikiire ja kõik häälikud
sulavad kokku, ei eristu üksteisest. See on nagu mingi uus aktsent. Ka rääkisid
nad väga vaikselt, peaaegu ilma hääleta, kuhugi kurku või ninasse. Maalisin
tähed tahvlile ja lasksin neid hääldada nii, nagu nad peaksid kõlama, et a on
ikka a ja o on o, mitte midagi vahepealset. Ja püüdsin neid õpetada oma häält
kasutama, mitte ümisema.
Enamiku laste käekiri oli kohutav. Ent siiski oli üksikuid,
kellel oli ilus käekiri ja korralikud vihikud. Igas klassis oli umbes viis
õpilast, kes panid tunnis tähele, õppisid ja said aru.
Usun, et liialdamine televisiooni, interneti, mobiiltelefonide ja eriti arvutimängudega on paljudel noortel suure osa ajupotentsiaali lihtsalt ära kustutanud. [Ja siis on omakorda tarvis loovustunde, et arendada loovat mõtlemist jms et õppida taas tundma ja kogema, mis tegelikult on inimesele loomulikult kaasa antud. (Minu kommentaar)]. Kohustuslik materialistlik haridus (ning usuvõhikutest vanemad) on nende elust maha lõiganud vaimse dimensiooni. Nad on nagu ulgumerel kaardita, tüürita ja kompassita hulpivad paadid."
Usun, et liialdamine televisiooni, interneti, mobiiltelefonide ja eriti arvutimängudega on paljudel noortel suure osa ajupotentsiaali lihtsalt ära kustutanud. [Ja siis on omakorda tarvis loovustunde, et arendada loovat mõtlemist jms et õppida taas tundma ja kogema, mis tegelikult on inimesele loomulikult kaasa antud. (Minu kommentaar)]. Kohustuslik materialistlik haridus (ning usuvõhikutest vanemad) on nende elust maha lõiganud vaimse dimensiooni. Nad on nagu ulgumerel kaardita, tüürita ja kompassita hulpivad paadid."
"...Aga tänapäeval vist ei otsitagi lauludest enam mingit
sõnumit.
...Ükski vaataja ei tulnud kaebama ei ropendamise ega valju muusika üle. Lõppu lisatud väike rokk-kontsert viis publiku peaaegu transsi...
Nojah, ju ma siis olengi mingilt teiselt planeedilt pärit."
...Ükski vaataja ei tulnud kaebama ei ropendamise ega valju muusika üle. Lõppu lisatud väike rokk-kontsert viis publiku peaaegu transsi...
Nojah, ju ma siis olengi mingilt teiselt planeedilt pärit."
Jah, seda tunnet olen minagi tihti kogenud, et vahel kohe mitte ei haaku selle keskkonnaga ja nende taustsüsteemidega, mis nii-öelda "in" on. Ju siis olen ka mingilt teiselt planeedilt:)
Igatahes - raamatut soovitan vägagi lugeda!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar