7. jaanuar 2024

Argielu kiituseks 😝

LĂ€bi siis see pĂŒhade periood. Algab taas argielu...

MĂ”ttesse tulid sellised mĂ€rksĂ”nad, nagu: argihuumor, argiromaan. (Ei tea, kas see tĂ€hendab igatsust töö jĂ€rele?!?đŸ€”) VĂ”iksin vabalt ĂŒhe argiromaani kirjutadađŸ€” Aga kuidas sinna pĂ”nevust sisse sööta, sellele peab veel mĂ”tlema.

Kolm viimast nĂ€dalat olen nimelt elanud argiromaanis. PĂ”himĂ”tteliselt nii, et end ja kaasat elus hoida😉 Olme, olme, olme... Söögitegu... KĂŒtmine. Puude tuppa toomine, tuha vĂ€lja viimine... KĂŒtmine, kĂŒtmine... Ja toiduvalmistamine. Ehk siis, et Ă€ra ei kĂŒlmuks ja nĂ€lga ei sureks. No pĂŒhad olid ka vahepeal. Aga pĂ”himĂ”tteliselt oli taustsĂŒsteem ju sama. Kusjuures nĂ€dala enne pĂŒhi olin haige ka veel (köhin siiani, kusjuures).

Kolm nĂ€dalat argielu, olmet. Puhkusest ja puhkamisest kui sellisest ei maksa rÀÀkida. Kui oleks puhkus puhkus đŸ€” Jah, siis ihkaks kĂŒll vist ruttu tööle. Aga minu puhkused pole kunagi olnud puhkamine ka traditsioonilises mĂ”ttes ju...

Nii et tahaks puhata, kasvĂ”i paar pĂ€evagi... Ei anta, ei ole ette nĂ€htud... Kuidas see ĂŒtlemine oligi, et kĂŒll hauas jĂ”uab puhata vĂ”i midagi taolist...

MĂ”istan nĂŒĂŒd ka pingrinaabri ema, kelle jaoks oli olme raske. Ma ei tea, kas seda ĂŒtles ta ise vĂ”i on see tĂŒtre interpretatsioon, aga fakt on fakt ja ma pean sellega nĂ”ustuma ĂŒle aastate. Ilmselt see tĂŒĂŒtu rutiin muudab  kogu olukorra talumatuks. JĂ€lle vaja otsast alustada sama asjaga... VĂ€ga tĂŒĂŒtu igatahes. Samas tiksub kuklas, et kohe saavad nn vabad pĂ€evad lĂ€bi ja ma pole saanud teha seda, mida tahan, vaid ainult seda, mida peab, mida vaja.

Hindan vĂ€ga argihuumorit, mis tekib hetkega, ĂŒhel hetkel millest iganes. Endiste kolleegidega olid meil vĂ€ga nauditavad keelenaljad. Praegu tunnen sellest tohutult puudust, tĂ€nased töökaaslased ei mĂ”ista selliseid asju, ei oska nalja teha, ei hinda huumorit. Tunnen, kuidas see vaesustab argipĂ€eva, tööpĂ€eva, elu... Ei ole hoogu, mida tervendav huumor endaga toob... 

NĂŒĂŒd peab aga taas hakkama harjuma teistsuguse argipĂ€evaga. Maaelu tuleb tasapisi tahaplaanile suruda ja linna tööinimese ellu sukelduda. Ega ametialase töötegemise vastu mul polegi miskit, aga kĂ”ik see, mis ĂŒmber selle toimub, ĂŒhe sĂ”naga - inimsuhted - on komplitseeritud. Öeldakse, et inimene on sotsiaalne olend, nn karjaloom, kes ei saa ĂŒksi hakkama ja vajab teisi enda kĂ”rvale, koostööd jne. Tundub, et vahel ujun ma ses suhtes kĂŒll vastuvoolu. Eriti kui on vaja midagi Ă€ra teha, sest ise tean ja tunnen ennast, oma vĂ”imeid ja piire. Jaa, tean demokraatia ja ka koostöö hĂ”lmab endas kĂ”igi arvamuste kuulamist, teiste soovidega arvestamist, aga see on vĂ€ga vĂ€sitav ja frustreeriv. Tegelikult ju ka mitteteostatav, sest nagunii pole vĂ”imalik kĂ”igiga arvestada, tugevamad ja jĂ”ulisemad sĂ”idavad lihtsalt sisse vĂ”i ĂŒle. Ilmselt pean harjutama ennast asju kergemalt vĂ”tma, et pole minu asi, kas asjad saavad parimal moel lahendatud, tervet mĂ”istust kuulda vĂ”ttes. Enamiku jaoks on ju nii, et "ah, kĂ€ib kĂŒll!"

Nii et tere tulemast, argipĂ€ev, töine argipĂ€ev! Aga oma töö pean ma ikka ise Ă€ra tegema. Teised vĂ”ivad ĂŒmberringi targutada palju tahavad. Las koerad hauguvad, karavan lĂ€heb ikka edasi...

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar