7. oktoober 2023

Tartu. ERM. NĂ€dalavahetus, see eelmine🙂

Kui Tallinna vesisest haardest bussi peale saime lĂ€ksid taevaluugid pĂ€riselt valla. Poole tee peal hakkas aga heledamaks minema ning Tartusse jĂ”udes tundus, et seal pole ĂŒldsegi sadanud. VĂ€ike kehakinnitus Ruuni pubis ja siis uksest vĂ€ljudes saime ka veidi uduvihma. Edasine siht oli ERM. Eesti Rahva Muuseum. Abikaas kĂ€is ammu pinda, et lĂ€hme-lĂ€hme, muidu olemegi kaks viimast eestlast, kes pole veel sinna jĂ”udnud 😆 No seda viimast mĂ”tlesin muidugi mina ise juurde😝 Aga mĂ”eldud, tehtud. Just nĂŒĂŒd tundus aeg kĂŒps ja ka mina valmis Tartusse minema. MĂ”tlesin selle endale toredaks vĂ€ljasĂ”idu-ĂŒrituseks ja kohe hoopis teine minek😆

ERMi juurde viib linnaliinibuss number 7. Pilet (nn tunnipilet) maksab 1.50. Selle saab endale soetada nn rohelise kaardiga ehk siis ĂŒhiskaardiga, kui sinna on eelnevalt raha laaditud. Sama on vĂ”imalik teha ka kontaktivaba pangakaardiga. Nii palju siinkohal turismiinfot😉

ERM jĂ€ttis hea, isegi vĂ€ga hea mulje. Kuigi sellise kolossaalse, imposantse hoone taustal tunned end pisikese, tĂŒhise putukana... Ja pisut klaustrofoobne tunne tuleb ka peale... Palju ruumi, avarust, kĂ”rgust ja pikkust... Ja taas tundsin, et olen nii tilluke. Aga see kĂ”ik on muidugi tĂŒhi-tĂ€hi ja peas kinni. Tasub ikka vaadata suuremat pilti.

PĂŒsinĂ€itused "Kohtumised" ja "Uurali kaja" sai lĂ€bi kĂ€idud. PĂ”hiline huvi oli ajutistel, vahetuvatel nĂ€itustel. Mulle isiklikult avaldasid erilist muljet suveniirrĂ€tikud "SĂ”numid kolmnurgas" ja kotid "Praktiline ilu. KĂ€ekotid, rahakotid, kandekotid ja lahttaskud ERMi kogudest" avatud hoidlas, samuti toolide nĂ€itus galeriis - "Nelja jalaga maa peal. Eesti talutool". NĂ€itus "Õige keha, vale keha" sai ka ĂŒle vaadatud, aga vĂ€ga vau-efekti ei tekkinud, mĂ”ningaid toredaid Ă€ratundmisi kahtlemata oli.

Kogu kupatuse pilet maksis 14€ ja selle piletiga oleks soodustust saanud veel ka tagurpidi majas, aga sinna me enam kahjuks ei jĂ”udnud...

Sai nĂŒĂŒd siia lĂ€bisegi fotomaterjali paisatud. See on nii tore, et pildistamine ei ole keelatud! Enda tarbeks klĂ”psisin just tekstimaterjali, hea teinekord fakte ĂŒle vaadata vĂ”i midagi tsiteerida 🙂 No nĂ€iteks toon kohe paar soola olulisuse kohta kĂ€ivat mĂ”tet:

Keeda soolane ruvvake, kĂŒdsa nĂ€tsk leivake, ei siis pere pal'lu söö.

Seda vÔib naiseks vÔtta, kellega vaka soola seltsis oled ÀÀ söönud.

Paar fotot ka kaunitest rÀtikutest:

No ja ikka majutusest ka:

Kuna meil oli ööbimisega vĂ€ljasĂ”it, siis seekord peatusime Barclay hotellis. Hea, isegi vĂ€ga hea asukoht ja ka hind tundus ĂŒsna soodne. Jaa, voodi oli mĂ”nus ja kĂ”ik vajalik olemas. Aga veidi jahedavĂ”itu oli ja sisenedes lĂ”i ninna suitsuhais vĂ”i Ă”igemini selline seisnud sigaretisuitsu lĂ”hn, mis on ladestunud vaipkattesse vĂ”i kuhugi. Hiljem see hajus vĂ”i harjusime meie, ei teagi... Oleks me piirdunudki ainult majutusega, siis oleks hea hinde (hinnangu) saanud, aga lolli peaga vĂ”tsime ka hommikusöögi (et naudime siis pĂŒhapĂ€eva ja ei hakka linna peale kohvikusse minema), mis oli alla igasugust arvestust. Valik oli vĂ€ike, pudrukirme kuivanud ja kohv ei kannatanud ĂŒldse mingit kriitikat, see ei kĂ”lvanud mitte kuhugi. Kuskilt kommentaaridest pĂ€rast lugesin, et hotell on jÀÀnud 90ndatesse pidama ja vajaks seega uuenduskuuri😉
PĂŒhapĂ€eval promeneerisime linna peal ehk siis kĂ€isime ToomemĂ€el jalutamas. Kuna algas oktoober ja ĂŒhes sellega ka sĂŒgis, siis oli tuul veidi vilu ja ĂŒsna tugev, aga muidu oli Tartu ilus. Enne bussisĂ”itu kinnitasime keha RĂ€nduri pubis, samal ajal sadas vĂ€ljas, ĂŒllatus-ĂŒllatus!, paduvihma! Kodutee sujus viperusteta. Mina lugesin (bussis!) ja kaasa tukkus🙂

Selline reisikirjeldus sai nĂŒĂŒd siis siia ĂŒles tĂ€hendanud😆